Iran-Spring
اعتراض و قیام ۰۲ تیر ۱۴۰۵

تظاهرات دانش‌آموزان و بازنشستگان علیه سیاست‌های سرکوبگرانه حکومت آخوندی

 تظاهرات دانش‌آموزان و بازنشستگان علیه سیاست‌های سرکوبگرانه حکومت آخوندی

 

=1

 

خروش دانش‌آموزان معترض و بازنشستگان مخابرات با شعار «مرگ بر ستمگر» و «ستمگر دوره‌ات به سر رسیده»، پایه‌های ارکان سرکوب رژیم آخوندی را به لرزه درآورد. امروز دوشنبه اول تیرماه ۱۴۰۵، شهرهای مختلف میهن اسیر شاهد موج جدیدی از اعتراضات مردمی بود. دانش‌آموزان معترض در تهران و سایر شهرها علیه سیاست‌های ضدفرهنگی حکومت آخوندی دست به تجمع و تظاهرات زدند. هم‌زمان، بازنشستگان مخابرات سنندج نیز در اعتراض علیه سیاست‌های سرکوبگرانه و ضدمردمی رژیم به خیابان‌ آمدند. امروز دوشنبه اول تیر، دانش‌آموزان معترض بار دیگر علیه سیاست‌های ضدفرهنگی حکومت آخوندی تجمع و تظاهرات کردند. این اعتراضات که نشان‌دهنده خشم انباشته‌شده نسل جوان از اقدامات سرکوبگرانه دیکتاتور فرتوت است، در شرایطی برگزار می‌شود که رژیم دژخیمان تلاش می‌کند با ترفندهای مختلف فضای اختناق را بر مدارس و مراکز آموزشی تحمیل کند. بازنشستگان مخابرات سنندج با شعار «مرگ بر ستمگر؛ زمان آن است کنار بروید» در برابر سیاست‌های ضدمردمی رژیم ایستادگی کردند. در ادامه این حرکات اعتراضی، بازنشستگان مخابرات سنندج نیز در اعتراض به سیاست‌های سرکوبگرانه و ضدمردمی رژیم آخوندی تجمع و تظاهرات کردند. غارت‌شدگان و بازنشستگان با سر دادن شعارهای کوبنده، دزدی‌ها و کارشکنی‌های کارگزاران حکومتی را هدف قرار دادند. بنا بر گزارش‌های دریافتی، بازنشستگان معترض در سنندج فریاد می‌زدند: «ستمگر دوره‌ات به سر رسیده، زمان آن است کنار بروید» و «مرگ بر ستمگر».